ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ (kathimerini.gr)
Στο απώτερο μέλλον και σε συζητήσεις που θα
γίνουν κάποτε για να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις, παρέπεμψε νωρίτερα
σήμερα από τη Βουλή ο υπουργός Παιδείας την ανταπόκριση της ελληνικής
πολιτείας στα μείζονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχεδόν διακόσιες
χιλιάδες παιδιά με αναπηρία, ως προς την εκπαίδευσή τους.
Κάνοντας χρήση μη αποδεκτής πλέον ορολογίας («παιδιά με ειδικές
ανάγκες» και «ειδική αγωγή» αντί των ορθών «παιδιά με αναπηρία» και
«ειδική εκπαίδευση») ο κ. Ν. Φίλης χρησιμοποιώντας αρκετά «θα» δεν
ανέλαβε κάποια συγκεκριμένη δέσμευση χρονικά προσδιορισμένη.
Περιορίστηκε να σημειώσει ότι το Υπουργείο κατάφερε να προσλάβει φέτος
σχεδόν διπλάσιους, σε σχέση με πέρυσι, αναπληρωτές καθηγητές για τα
ειδικά σχολεία -2294 έναντι 1244- για έναν χώρο ο οποίος πρέπει να
καλύψει όπως σημείωσε τόσο ο ερωτών βουλευτής Ι. Δελλής (ΚΚΕ) όσο και ο
υπουργός ανάγκες για 150 έως 200 χιλιάδες παιδιά.
«Παραλάβαμε
ό,τι παραλάβαμε. Υλοποιήσαμε πρόγραμμα πρόσληψης προσωπικού, διπλάσιο
σε σχέση με πέρισυ. Για μας είναι προτεραιότητα οι μόνιμοι διορισμοί
στην ειδική αγωγή. Θα το συζητήσουμε. Θα επιδείξουμε το αναγκαίο
ενδιαφέρον. Θα συστήσουμε ειδική επιτροπή για λειτουργία σχολείων
ειδικής αγωγής. Θα συζητήσουμε πολλές φορές. Θα αξιοποιήσουμε τις
δυνατότητες για να τις βελτιώσουμε και να δώσουμε σταδιακά, βήμα-βήμα,
λύσεις. Τους επόμενους μήνες θα προκαλέσουμε διάλογο για επίλυση
προβλημάτων» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.
Ο κ. Δελλής από την πλευρά του, μεταξύ άλλων είχε παρατηρήσει: «Η
κατάσταση είναι τραγική και εξοργιστική, αν και έχουμε μπει ήδη στον
Νοέμβριο. Το κράτος δείχνει αδιάφορο και πολλές φορές εχθρικό. Δεν
υπάρχει δημόσιο ειδικό σχολείο που να λειτουργεί αυτή τη στιγμή
κανονικά. Μέχρι πρότινος, αρκετά σχολεία δεν είχαν ανοίξει. Λείπουν
εκπαιδευτικοί, ειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό. Οι αίθουσες είναι
ακατάλληλες αίθουσες, υπάρχουν επικίνδυνοι χώροι σε πρώην αποθήκες, σε
διαδρόμους, υπάρχουν ενοικιαζόμενοι χώροι της «κακής ώρας». Μόνο το 30%
των εργαζομένων σε αυτές τις δομές έχουν μόνιμη σχέση εργασίας. Τα
τελευταία 15 χρόνια ούτε ένας διορισμός μονίμου σε αυτές τις δομές.
Εχουν κοπεί οι δωρεάν λογοθεραπείες και εργοθεραπείες. Ο κόσμος δεν
μπορεί να περιμένει».
Νωρίτερα, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις
γενικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης ο κ. Φίλης δεσμεύθηκε μεταξύ άλλων
ότι πρόθεσή του είναι να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις των βουλευτών ή
και να προκαλεί εκείνος συζητήσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
της Βουλής για την Εκπαίδευση. Υπό αυτό το πρίσμα, πρέπει να σημειωθεί
ότι όπως φαίνεται και από το αρχείο της Βουλής στον τομέα του
κοινοβουλευτικού ελέγχου, από τις 196 ερωτήσεις και αναφορές που
συνολικά έχει δεχθεί ο υπουργός Παιδείας ως σήμερα, έχει απαντήσει μόνο
στις 37. Παράλληλα επισημαίνεται ότι συγκεκριμένα για τα προβλήματα στην
ειδική εκπαίδευση, από τις 12 Οκτωβρίου έχει δεχθεί εννέα ερωτήσεις
(αρκετές από τον κ. Δελλή, αλλά και από άλλους όπως η κυρία Ντόρα
Μπακογιάννη (12/10) και Ν. Καραθανασόπουλο (30/10), και οι οποίες είχαν
μείνει αναπάντητες.